Teknoloji

Youtube, Tiktok, Facebook, Instagram… Zirve el değiştirmedi ama gidişat dikkat çekici.

Eski ABD lideri Trump’ın TikTok’u Çinlilerin elinden almak için mücadele başlatması boşuna değildi. Daha önce gençlerin dans videoları yayınlamak için kullandığı TikTok platformu, artık dünyanın en hızlı büyüyen sosyal medya hizmetine dönüştü. Bu gidişle Facebook ve YouTube’u devirip dünyanın en çok kullanılan uygulaması haline gelir mi bilinmez ancak YouTube şimdilik dünyanın en çok kullanılan platformu olmaya devam ediyor.

ABD Pew Araştırma Merkezi’nin 19 Mayıs – 5 Eylül 2023 tarihleri ​​arasında 5733 Amerikalıyla yaptığı araştırmaya göre YoutubeYanıt verenlerin yüzde 83’ü bunu bir noktada kullandıklarını bildirdi. şu ana kadar en çok kullanılanbir platform haline geldi. Kullanıcıların yüzde 68’i aynı zamanda Facebook kullandığını da bildirdi.

Hangi yaştaki insanlar hangi uygulamaları kullanıyor?

Youtube ve Facebook, her yaştan demografik gruptan kullanıcıların çoğunluğunun bulunduğu platformlardır. Ancak özellikle YouTube kullanıcıları arasında yaş gruplarına göre farklılıklar belirginleşiyor. Örneğin, 18-29 yaş grubundakilerin yüzde 93’ü Google’ın görüntüleme platformunu kullandığını belirtirken, 65 yaş ve üzeri kişilerin yüzde 60’ı YouTube ile ilgileniyor. Facebook’ta aynı iki demografik grup arasında yalnızca yüzde dokuz fark var. Yani Facebook’ta hem gençler hem de yaşlılar aktif iken gençler YouTube’u daha çok seviyor, yaşlıların ise yalnızca %60’ı YouTube kullanıyor.

Katılımcıların yüzde 47’si kullandığını belirtti. Instagram genel sıralamada üçüncü sırada yer alıyor gerçekleşti. Bu sıralamayı Pinterest (yüzde 35), TikTok (yüzde 33), LinkedIn (yüzde 30), WhatsApp (yüzde 29) ve Snapchat (yüzde 27) takip ediyor.

TikTok’un büyümesi dikkat çekti

Ancak burada en dikkat çeken detay TikTok’un büyümesi. Çinli ByteDance’in sahibi olduğu ve ABD’deki ortak girişimi Çinlilerden zorla ve tehditle satın alınan platformun, iki yıl önce yüzde 21 olan pazar payının şu anda 12 puan artarak yüzde 33’e çıktığı anlaşılıyor. Yani yaklaşık %60 civarında bir büyüme kaydetti. Bu, listedeki platformlar arasında açık ara en büyük sıçrama.

Elon Musk Twitter’ın başına gelen en iyi şey miydi, yoksa bir felaket mi?

  • Alt sıralarda Reddit ve X yer alıyor. Her biri yüzde 22 oranında kalıyor. Anketler yapılırken Elon Musk’un şirketinin adını Twitter’dan X olarak değiştirmesi, ücretli abonelik açması ve farklı kısıtlamalar getirmesi kullanıcıların tepkisine neden oldu. Şirketin rapor ettiği kullanıcı oranı 2021’de yüzde 23’tü, ancak iki yılda biraz azaldı. Ancak Elon Musk’la birlikte Twitter veya X şu anda dünya çapında daha fazla beğeni kazanıyor. Daha sansürsüz ve daha konforlu bir Twitter’ın ortaya çıktığı yönündeki yorumlar kabul edilmektedir. Bu arada Reddit de iki yıl önceki yüzde 18 oranındaki oranı dört puan artırarak başarıya ulaştı.

  • Yaş gruplarına göre önemli farklılıklar gösteren diğer platformlar arasında Instagram da öne çıkıyor. 29 yaş ve altı katılımcıların yüzde 78’i Instagram kullanırken, 65 yaş ve üzeri katılımcıların yalnızca yüzde 15’i uygulamayı kullanıyor. Tamamen gençlere odaklı bir iş modeline sahip olan Snapchat’te katılımcıların yüzde 65’ini 30 yaş altı görebiliyoruz. 65 yaş ve üzeri katılımcıların ise yalnızca yüzde 4’ü Snapchat kullanıyor.

  • Genç X kuşağı ve en genç Y kuşağı dışındaki tüm Y kuşağını kapsayan 40-49 yaş arası demografik grupta LinkedIn (yüzde 40), WhatsApp (yüzde 38) ve Facebook (yüzde 75) kullanım oranları şöyle: ayrıca dikkat çekici.

Dansa doyamayan İspanyollar ve güçlü Amerikalılar

  • Pew’in araştırmasına göre TikTok, kültürleri dans festivallerini de içeren İspanyol kökenli kullanıcılar arasında özellikle popüler görünüyor. İspanyolların yüzde 49’u TikTok kullanıyor. İspanyol kökenli kadınların uygulamayı erkeklere göre yüzde 15 daha fazla kullandığı anlaşılıyor.

  • X, zenginler arasında, yani yıllık hane geliri en az 100.000 dolar olan yetişkinler arasında daha iyi biliniyor. Bir alt katman olan orta çubuk olan 70.000 ila 99.999 ABD Doları arasındaki katmana kıyasla dokuz puan daha fazla ilgi var. Sizce parayı bulanlar TikTok ve Insta’yı bırakıp Twitter’a geçiyor diyebilir miyiz?

  • Tabii ki, kariyer odaklı odağı göz önüne alındığında, LinkedIn’in en az lisans derecesine sahip en yüksek kullanıcı yüzdesine sahip olması şaşırtıcı değildir. Bu yüksek eğitimli kesimin LinkedIn kullanım oranı, “bir miktar üniversite eğitimi” olanlara göre yüzde 25, lise diploması veya daha azına sahip olanlardan ise yüzde 43 daha yüksek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu